Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

tisdag 12 mars 2013

För man måste liksom passa på...

Godmorgon!

Fideli och Frida på tu man hand...

Man får liksom passa på, nu när man är storasyster och inte är hemma så ofta, att göra lite god mat och överraska och bjuda en förvånad lillasyster på kyckling när hon kommer hem från skolan. Sedan kul att få sitta och prata ikapp och skratta och tjattra lite, bara de två.

Och är man den där storasystern som längtar så vansinnigt mycket efter sina småsystrar, när man bor ganska långt bort i en annan stad, så måste man liksom slänga upp sin lilla systerkorv mot taket, flera gånger om dagen och pussa på lilla magen och leka karusell ända till den lilla yrsliga korven tjuter av förtjusning och ta de andra små flickorna på F i knät och titta på "Tillbaka till Vintergatan" och kramas i soffan.

För man måste liksom passa på. Att fylla förrådet. Att fylla hjärtat.

Ikväll åker hon igen.


Kram

12 kommentarer:

Unknown sa...

Morrn morrn :)

Men så gulligt och mysigt, ja, det är klart man får passa på!

Ha en riktigt go dag,
kram Catta

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Så klart att man måste göra det.
Så härligt och Mysigt !
Tänk att dom flyttar hemifrån barnen.
Jag bävar för det....vill ju bara trycka på en Stopp knapp. :)
Men det gäller att leva i Nuet ! :)

En god tisdag önskar jag dig ich dina Goa !
Kram från mig

Unknown sa...

Hejsan!
Vad härligt med äkta syskonkärlek :). Här hemma är tjejerna inne i en period då de mestadels är osams men det hör ju till det oxå.
Vad fint hon dukat till dem på tu man hand.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Vardag och flärd sa...

Fina Fideli! De har ett gott liv, dina flickor!
Kramar Eva

hemma hos lilla mej sa...

Klart man får passa på när hon är hemma .Mysigt och gulligt.Ha en skön och härlig tisdag rara du .Kramar Rita ♥

Annas röda stol sa...

Härligt att tanka kärlek :))) Ha en bra dag. Kram Anna

årstidens bästa sa...

Det låter så härligt...jag ler när jag läser!

Ha en strålande Tisdag.

Kram
Linda

till-vidas-ara sa...

Så så vackert om syskonkärleken *** känner igen så gott från min 11-åriga dotter gentemot lille 2-åringen..
hur hon inte kan liksom låta bli att gosa och humpa och snosa trots att du är det sovadags, och mamman ler...
man känner hur det där trädet växer så vackert. familjeträdet..

kramar en tisdag, Lycke

Anonym sa...

Kikar in för att berätta att jag lägger ner min blogg!
Förklaring finns på min blogg.
Tack kära du för den här tiden :)
Ann-Louisekram ♥

Fröken Gredelin sa...

Häromdagen när M var som värst i sin trotsigaste trots ever och inte ville och inte kunde och absolut inte tänkte göra som vi önskade så sa jag till P att det vore nog läge att skaffa ett helt fotbollslag av barn så kan de i alla fall roa varandra lite:) Ja så kändes det då! Så härligt med den syskonkärleken du beskriver, klart man måste passa på att fylla på tanken när man inte ses så ofta! Och jag är som du med de där telefonerna, har en från stenåldern och den glömmer jag ständigt att ha med mig och jag tycker faktiskt att det är ganska skönt:) Ha en skön tisdag med alla dina tjejer! Kram!

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

så härligt med en sådan storasyster, kanske blir så där när de inte bor hemma längre.. här är det ju bara jobbigt med småsyskon som tjatar liksom..
Det ändrar sig nog så småningom:)
Ha en fin dag ihop med stora tjejen innan hon åker.
Kram Jennie

Hemkära Hanna sa...

Det måste vara blandade känslor. Härligt att vara stor och smaka på "friheten" och samtidigt sakna familjens trygghet och närhet. Det är härligt att hon kan tanka familj ganska ofta ändå.