Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

fredag 8 mars 2013

Får nypa mig i armen då och då...

Godmorgon!


Om man liksom är helt porslinsgalen och älskar tallrikar och karotter och skålar och kannor och dessutom är lite småkär i blåvitt porslin, då kan man ju knappt tro sina ögon och att det verkligen är sant när världens raraste tjej ringer på och langar över alltihopa i en kartong, då hon inte ville ha det längre.

Nu står det på matsalsbordet och glänser och skiner och jag tänker på all mat som serverats på dessa gamla fina fat och jag funderar och klurar på en fin plats för den vackra servisen och jag går och känner och tittar och beundrar och nyper mig i armen då och då.

Tusen tack, snällaste Monica Hemma Hos Krusidull och jag lovar att jag ska vara rädd om den och vårda den ömt och ta hand om den varsamt och försiktigt.

 Med respekt och en stor portion kärlek.


Kram


18 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Fint porslin och så snällt att du fick det! Nu gäller det bara att hitta plats i skåpen då, här tycker jag att det aldrig finns tillräckligt med utrymme...
Ha en underbar fredag, kram Suss

årstidens bästa sa...

Godmorgon du fina.

Wow, så himla snällt!
Kan tro att du är lycklig.

Trevlig Helg.
Kram
Linda

dianasdrömmar sa...

Så underbar, ha en härlig fredag raring kram Diana

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Åh så fin!Vilken fin överraskning att få denna fina servis, förstår att du går och nyper dig blå på armarna nu hihi.
Ha en fin fredag nu när du går och njuter av din fina servis.
Kramar Jennie

~ INA ~ Inas☆House sa...

Visst är det något speciellt med gammalt porslin. Nu fick du något att göra, möblera om i skåpen så att allt det fina får plats. :)

Ha det bäst!
Kraam

Annelie sa...

Hej!
Hon är bra snäll Monica =)
Själv är jag barnsligt förtjust i rosa...
Kram Annelie

Annas röda stol sa...

Wow så fint!!! Nu har du julafton hela dagen och kan njuta av detta fina. Ha en härlig dag. Kram / Anna

OddStyle.dk sa...

Wau det er super flot :-) Bliver helt nostalgisk da min mormor havde noget lign. Dejligt at have noget man er glad for... Rigtig dejlig weekend - kram

Välkommen Hem! sa...

Åh, så himlans fint och så HIMLA snällt! Och lite roligt är det ju också att du vill bli AV med saker och ting... hihi...och så får du lite mer att ta hand om. Ut med det gamla och in med det nya!
Kram söting!
Judita

hemma hos lilla mej sa...

WOW så himla fin!Kan tänka mej att du är bara så himla lycklig och glad.Ha en mysig fredag rara du .Kramar Rita ♥

Anonym sa...

Riktigt härligt och såå mysigt att servera i denna gamla vackra servis!! :)

Önskar dig en alldeles underbar helg vännen
Ha det så gott
Ann-Louisekram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilken underbar gåva :)
Men du är ju underbar såklart att din vän som hade tröttnat på den vill ge den till dig :)
Förstår att du är lycklig!
Ha en jättefin fredag
Stor kram
Jessica

Anonym sa...

Nej men det var verkligen snällt!!!
Förstår att du är glad.
Önskar dig världens bästa fredag
Kram
AC

Hanna sa...

Fint porslin.
Ha en bra kväll.
Kram
Hanna

Vita små hjärtan sa...

Grattis! Lycka att få en så fin gåva!!! Underbart porslin!
Ha en fin helg
Kram Agnetha

Vardag och flärd sa...

Åh, vilket vackert porslin, en underbar vän har du som gett dig det fina!
Ha en fin kväll!
Kram Eva

Anonym sa...

Jag är också svag för porslin som går i blått liksom att försöka tänka sig de människor och miljöer som var gällande när porslinet var nytt. Tänk om det varit möjligt...
Önskar en fin helg

Chokladvillan 1910 sa...

Vilken härlig överraskning ! Jag förstår att du måste nypa dig i armen... ;) Servisen ser fantastisk ut !
Må så gott med de dina & ha en härlig söndagkväll !
Kram Anki