Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

torsdag 5 juni 2014

När den där snällheten bara kommer...

God eftermiddag!


Felicia är hellre ute och leker medan mamman är på förskolans allra sista utvecklingssamtal. Och i vanlig ordning tycker mamma att det är ett visst inslag av sorg och avskedstagande i detta eftersom snart och inom kort så är den här mysiga och skyddade dagisepoken för alltid och förevigt slut.

Flisan, som inte är lika sentimentalt lagd som sin mamma, skuttar vidare i blå genomleriga galonisar till ett gäng kompisar som väntar på henne.

När de sitter i bilen hem öser mamman beröm över sin lilla Flisa och berättar allt fint som fröken har sagt. Att hon är en sådan fin kompis, påhittig, försigkommen och framåt men att hon även släpper fram andra och bryr sig mycket och tar hand om de små. Att hon är rolig och glad och tycker allt är kul och att hon är så snäll.

Flisan myser i baksätet och så säger hon:

- Jag vet, snällheten kommer liksom bara till mig.

-Hur menar du då? säger mamman.

- Jo, varje gång jag känner att jag kanske vill vara lite dum så kommer liksom den där snällheten till mig. I hjärtat, förstår du. Och så blir jag så där snäll…

Mamman ler. Och blir liksom lite varm inombords och säger:

- Det var banne mig bland det finaste jag har hört!

Och önskar att hon hade sådana där megalånga elastaflickanarmar så hon kunde ge den där sexåriga kloka flickungen, med det där toviga håret, en kram.

Precis då.


Kram


6 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Underbart inlägg!! Förstår att det värmer ett mamma hjärta, att höra så fina ord..om Flisan! Underbara ord...från en underbar dotter!!
Ha en fortsatt mysig kväll!! Kram Annika

Lena sa...

Flera skulle verkligen behöva få den där snällheten komma till sig.

Förresten, det vore sååå kul om vi kunde ses på vårt event i augusti. Och dina läsare också förstås! Välkomna!

http://gottforsjalen.se/category/bloggevent-mod-harmoni/

Kram Lena

Unknown sa...

En sån underbar beskrivning, klockrena kärleksord. Du har fina barn du <3
Kram jess

Browneyedgirl sa...

<3 stor kram och ha en fin dag

Anonym sa...

Mysigt inlägg. Förstår att du blev stolt av de snälla orden från fröken och att du tänker på hur tiden rusar iväg. Ha en fin helg. Kram Bosse

himmelstäppan på smultronbacken sa...

Vilken klok och rar jänta du har!
Alldeles underbart att få vara med om!
Kram och må så gott!/ Åsa