Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

tisdag 22 april 2014

När pussarna smakar vaniljsås och när man har tidspanik...

Godkväll!


Och så innan man hinner snyta sig och vet ordet av så är påsken redan slut och man fattar ingenting eftersom allt numera bara svischar i raketostfart och man hänger i de där sekundvisarna som en flagga rakt ut och försöker hålla i sig för allt vad tygen håller och bromsa åtminstone pyttelite för hur sjutton kan april snart redan vara slut och hur är det möjligt att vi har midsommarvärme typ redan nu och att björkarna tjusvstartat och liksom slagit ut bara man vände sig om och plockade ut en disk och hängde en tvätt och hur sjuttsingen gick det till när den där lilla Floriskorven plötsligt säger hur många ord som helst och det liksom bara sprutar och försöker säga små meningar hela tiden och mamman motar och tar spjärn och vill skrika: STOPP OCH BELÄGG! 

Och vill liksom sakta lite i backarna så man hänger med för det är så himlans drygt att hänga som den där flaggan i värsta nordanvinden vareviga minut och livet går i 190 och tankar som yr omkring som man knappt får fatt i och är så fasligt svåra att få fason på och sortera.

Mamman hoppas på under och mirakel och får för sig att hon bara måste spela OutKast - Hey Ya! och försöka tala lite vett och förstånd med sin lilla Bråttomkorv att det är hög tid att chilla lite och så tar de sig en svängom.

Och den varma eftermiddagssolen lyser genom den lilla älskade Jäktkorvens hår och lyser som självaste solen.

Och mamman lugnar ner sig några minuter och pussar den lilla munnen som smakar äpplen och vaniljsås.

Och mamman tänker att hon ska vara här och nu.

Och så får den där tiden rusa bäst den vill.


Kram

Nu börjar det...



11 kommentarer:

himmelstäppan på smultronbacken sa...

Ungarna bara "käkar och växer" och innan man vet ordet av har dom flugit ut. Bäst att passa på att njuta, vartenda år verkar gå fortare än det föregående, hur det nu kan gå till!?
Skön vår och vackra dagar hoppas jag att du får!
Kram Åsa

CreandoPhoto sa...

Ja, det svåraste tricket, att låta tiden göra som den vill medan man själv stannar upp. Svårt och viktigt :)

Vardag och flärd sa...

Jaaa, tiden rusar iväg och bort - och jag vill ha tid med mina barnbarn!! Kan vi stoppa tiden???
Kramar Eva

Anonym sa...

Naw Sötaste lilla Påsk"kärring" & go Puss ♡ hihi ...

Ja...Tiden gäller dart att ta vara på,denna dagren är idag & kommer inte tbx/Kram pårej & ha en riktigt fin dag!

till-vidas-ara sa...

Åh dina underbar inlägg! Och håller så med! Det går alldeles för fort för mig med.. hinner inte alls allt detta fina och får verkligen lära om och göra en sak i taget. vi försöker fina du ***

kramar mot sommaren, Lycke

vitadrömmarobusigabarn sa...

Ja tiden går fort
Villa fina bilder och så söt!!!!!
Önskar dig en jättefin dag
Kramar

Anonym sa...

Jag faller som jag gjort så många gånger förr av ditt ytterst personliga sätt att bloggskriva, innan jag koncentrerar mig på handlingen. Visst är det läbbigt att livet rusar iväg. Fortare och fortare för varje år som går, upplever jag personligen det som. Måttstocken är ofta yngsta barnet. Tror du inte att ni kan komma på något smart sätt för att få Floriskorven att sluta bilda långa meningar. ;)
Kram Bosse Skrivkvarn

Mittgodastefinaste sa...

Jag håller med! jag hinner inte med!!! Och att det ska vara så svårt att vara här och nu!

Kommer du till bloggdagen i år?

Kram Jenny

Prinsessorna på Bellevue sa...

Författar-Bosse!
Åhh, det tar jag som en grym komplimang!! Tusen tack rara du!! Men eller hur… Och hoppas jag kommer på något snart att få den där lilla korven att liksom sega sig lite och bromsolja sig lite… :) :)

Kraam
Petronella

siw sa...

Hej Petronella! Jag är så imponerad av hur väl du kan uttrycka känslor - och då menar jag liksom inte glad-hungrig-trött-arg. Utan just det här det svischar förbi, man anar dofter, andras känslor, naturen, matdofter, kärlek, vemod, glädje, framförallt glädje och ödmjukhet för livet och sin underbara familj. Varje älskad individ får en speciell plats och det känns!
Förlåt om jag klampat på, ville bara beskriva hur du känns!
Kram! Fortsätt som du är, du är helt enkelt så bra :)

Prinsessorna på Bellevue sa...

Meen guuuuu, Siw!!!

Vilken underbar och härlig och varm kommentar och nu liksom snörptes hjärtroten litegrann ihop och det är preciiis det jag önskar förmedla och blir så himmelens glaad!!!! Och så roligt att just det lyser igenom litegrann även om jag är lite snurrig och skriver mot alla skrivregler i världen!!! Utan som det känns….

Största kraamen till dig idag!
Petronella