Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

fredag 14 mars 2014

Sötchock och bågnade Bellevuehus i solsken...

God förmiddag!


Då bågnar Bellevuehuset återigen och är knökfullt upp till bredden och nästan rinner över och kära återseendepussar från liten Floriskorv som saknat sin "Li" och tjatat om "Li borta" i veckorna två och alla har fått en sötchock vareviga gång när liten korv ideligen slagit ut med händerna och lagt sitt lilla rufsiga huvud på sned och kört sin superledsna Dramatenmin och konstaterat att hennes kära Fideli var borta. Fredagsordningen är nu alltså äntligen återställd och det är åter musik och liv och rörelse i hela huset och åter till att snubbla på urhoppade Dr Marten´s på glasverandan.

Solen strålar och himlen är härligt blå. Koltrastarna sjunger ikapp och mamman är kluven och är både vårlycklig och har vånda över att tiden rusar och är obarmhärtigt rask.

Men hon är glad. Glad över värmen. Glad över det nya.

Glad över att händer bra saker just nu.

Och glad över att det finns en till i huset.

Även om hon sover just nu.

Så finns hon i alla fall här.

I ett fredagshus i solsken.


Kram

4 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, huset fullt är det bästa - även om en stor skara gärna sover <3

Känner lite likadant som du; lycklig över solen, våren, krokusarna och all förväntan inför årstiden. Men så går min lilla stora flicka och tar studenten i juni och är både sprallig, lycklig och orolig och full med vånda inför vad som komma skall. Jag, jag gläds med henne och alla hennes planer men känner mig underligt vemodig fast jag inte kan säga det till henne - himmel och plättar, tiden rinner ifrån mig, jag vill ha henne här hemma alltid alltid fast jag vet att det inte går... Känner mig sorgsen och gråtmild!

Kram i vårsolen

Prinsessorna på Bellevue sa...

Samma här, Jessica!! Lite sorgsen och vemodig och min stora tar ju också studenten snart och snart ska man börja jobba igen och… ja, du vet…

Både glädje och lite vankelmod…

Stoor kraam och hälsa och pussa goaste lilla H!!!!
Petronella

Anonym sa...

Förstår att du njuter av att hela skaran är samlad. Helgkram Bosse

Hemkära Hanna sa...

Så härligt att ha dem alla samlade. Och ljuvligt att de själva trivs bäst tillsammans.
Våren är underbar men fick här tillfälligt avbrott dessvärre. Idag blir det att kura inne tror jag bestämt.