Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

onsdag 26 mars 2014

Det finns så mycket gott också...

Godkväll!


Vill hålla den där armen. Vara med och skydda. Ta emot de värsta stötarna. Hela tiden och alltjämt. Önskar man kunde upphäva det där glappet. Fast det inte går. Men man vill. Så får man hålla till godo med den där axeln att luta sig mot. Och lyssna. Och ge kramar.

Men det finns så mycket gott och godhet också. De där promenadgubbarna jag vinkar till varje morgon fast jag inte känner en enda. Men de korsar min väg liksom. Och jag deras. Eller mormor som lekte med Floriskorven i morse och tappert borstade igenom Flisans trasselhår när mamman var borta och restaurerade sig lite. Eller morfar som skjutsade liten Flisa till dagis idag. En farmor som knackade på och lämnade en halv chokladtårta från hennes kalas i söndags. En mormor som hängde en påse med fina kläder till flickorna på ytterdörren. En som var så snäll och gav mig gåvor idag till barnen helt apropå. En annan som gav mig en fin komplimang. Och ett jättefint mail häromdagen som gjorde mig så glad.

Det finns så mycket bra också.

Eller hur.


Kram

2 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Visst gör det det. Även att man ibland får ta sig i kragen för att se det. Och ibland inte orkar se det.

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Om man verkligen tänker efter så finns det så mycket gott och goda människor runt omkring en så man blir alldeles varm....
Kramar
Jessica