Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

måndag 17 mars 2014

När man spelar cool och håller färgen...

Godkväll!


Om. Jag säger om. 

Om jag hade så mycket pengar och slantar över att jag skulle anlita städhjälp så skulle det förmodligen och med all sannolikhet ändå vara helt bortkastat och meningslöst. För jag är helt hundra säker och övertygad om att jag ändå skulle städa järnet som en vettvilling innan städhjälpen kom och skulle alltså exakt och precis vara som Konsulinnan Ahlhagen, för att slippa skämmas över lorten och dammråttorna och svabba och gno som en galning. Och sedan sitta lojt tillbakalutad i en sammetsfåtölj och klaga över stöket och röran.

Precis som när jag ska gå till frisören. När topparna är så eländiga och risiga att man skäms ögonen ur sig och nödtoppar sig och gör en allra sista konstgjord andning i sista sekunden, precis innan man går iväg så man inte framstår som en skamlös människa som helt struntar i sitt hår. För ve och fasa. Typ det värsta som kan hända.

Eller när man ska kosta på sig lite fotvård. Och går dit med bebisfötter eftersom man blåfilat vareviga kväll i en veckas tid och kört med fotbad och mjukgörande kräm, eftersom man nästan hellre skulle dö än att visa upp sina skrovliga skräckhälar.

Eller när man ska gå till tandläkaren. Och kvällen innan står och drar med tandtråd frenetiskt och borstar hej vilt i 48 minuter i ett sträck. Och sköljer med munskölj en sisådär 14 gånger. Utifall att. Och framförallt för att inte framstå som en slarvpelle och snuskmaja.

Ville bara säga det.

Få det sagt liksom.


Kram


12 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Jag förstår precis men... Faktum är att vi i perioder haft städhjälp och så där är det i början och sedan är det bara underbart.

himmelstäppan på smultronbacken sa...

Nödtoppar sig, du är rolig du!
I övrigt är det bara att hålla med;)
Kram till dig / Åsa

Prinsessorna på Bellevue sa...

Käraste Hanna!
Naturligtvis är jag himla avis och kan man slappna av med de där tokerierna, så måste det vara heeeelt underbart… :)

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Åsa!

Säger bara sanningen. Jag vet. Jag är heeelt knäpp…. ;)

Kraam
Petronella

VisaLiza sa...

Kan bara le igenkännande! Har dock kommit över det där med frisören sedan jag klipper mig hos en tjej som jag blir så attans glad av att träffa. Då glömmer jag som bort det där att håret alltid hunnit bli en katastrof innan jag kommer mig för att komma dit! Kramar Liza

Vardag och flärd sa...

Ja, så är det nog för de flesta av oss! Men städhjälp skulle vara en lycka och jag är övertygad om att jag inte skulle "förstäda", städhjälp är vana vid det värsta.
Ha det fint!
Kram Eva

Marie maräng sa...

Hahaha... du är ju bara bäst!
Jag skulle förmodligen göra precis som du beskriver.. nä, inte förmodligen utan jag skulle göra så!

Tänk så tokig man är ;)

Ha de så gott!
Kram Marie

Anonym sa...

Ha ha! Då är jag knäpp också. Precis sådan är jag med när det gäller städning, fotvård och inför besök på tandmottagningen. Fast jag jobbar inte med några toppar i håret som ligger fel. Behöver inte ens lämna huset...
Kram Bosse

Änglarna finns sa...

Hi hi...härligt inlägg!
Men visst är det precis så som du skriver...!
Men vill ju inte visa upp en dålig sida av sig själv!!
Fast vet du vad jag tror...oavsett vem man anlitar och var man än går...så tror jag inte dom bryr sig! Det är ju deras jobb! men förstår dej precis...för jag är likadan som du! Ha en fortsatt mysig dag!
Kram Annika

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Hahaha, håller helt med! Framför allt vad gäller städhjälp,vet att jag skulle städa som en tok dagen innan, man vill ju inte skämmas! Det där med tandläkaren och tandtråd känner jag också precis igen...

Ha det så bra
Kramar Anncathrine

Ekenäsliv sa...

Alltså du är bara för underbar!!
Ha en fin dag!
Kraaam Anna

Lena sa...

Hahaha, nej hur skulle det se ut? Haha! Du är säkerligen inte värre än nån annan.

Kram Lena