Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

lördag 14 november 2015

Så kommer världen aldrig att bli densamma...

Godkväll!


Det bara knyter sig där inne och det är så obegripligt och ofattbart och ointagligt. Gör så ont och vad är det med världen? De säger att vi inte ska falla in i rädslan. Hur gör man för att inte falla ner i den? 

Och för Parisborna så kommer världen aldrig bli densamma.

Och inte heller för de länder där krigen rasar.

Varje dag.

Men inte heller för oss.

För femtio år sedan skrevs en protestsång.

Och det är så förbannat sorgligt.

Att inget har ändrats.


Kram



2 kommentarer:

VillaVisheten sa...

Ja det är så fruktansvärt det som sker och det är så tragiskt att jordens alla hörn inte är trygga platser att vistas på. Ibland känner jag bara en sådan förbaskad hopplöshet över att mänskligheten tänker som den gör. Och att det är så många brister i världen som gör att det kan bli på detta sätt. Jag känner en stor oro över att människor idag är ovilliga att faktiskt göra vissa avkall på "onödigheter" för att andra människor på jorden ska få det bättre. Ursäkta hopplösheten i min text:-*
Men kort och gott tycker jag att man ska vara snäll och vi som faktiskt har "råd" och vara snälla ska vara extra snälla:)
Kramar!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Det här oroar mig också så fruktansvärt och jag tänker på det hela tiden. Och jag tänker på barnen och hur det ska bli... Vilken värld ska de få växa upp i. Allt snurrar på så fort och det bara händer hemskheter hela tiden. I en stor del av världen. Och det gör mig så väldigt ledsen. Och rädd. Jätterädd.

Varm kram
Petronella