Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

lördag 1 februari 2014

Flora 2 år och så mycket kärlek!


Hon tar mitt ansikte bestämt mellan sina små händer och håller det kvar och tittar på mig, ömsint och allvarligt, en lång stund och pussar mig sedan rakt på munnen och stryker mig över kinden och kramar mig hårt, hårt och säger: - Maaammmaaaaa… Och mammans hjärta går nästan sönder och med ens är hon tillbaka i sjukhussängen och sitter på den gula, noppriga landstingsfilten och utanför virvlar iskall februarisnö planlöst och godtyckligt och hon är utom sig och dinglar med trötta fötter och håller den minsta lilla fågelungen och tårarna slutar inte att rinna för det finns inget slut och inget stopp och hon har suttit där i så många dagar utan sömn och fågelungen vill inte äta och den orolige mammans hjärta brister och går sönder i tusen bitar och hon är ensam och hon går under och ber om ett mirakel och hoppas och skulle göra vad som helst för att den lilla ska äta och få lite hull på de smala, smala benen och fluff på kinden och hon tar det lilla huvudet mellan sina längtande händer och snusar på det mjukaste håret och tårarna rinner och det mjukaste håret blir blött och lockar sig. Och mamman älskar den lilla korven så oändligt, ofantligt och gränslöst och kärleken är utan slut och hon viskar i det lilla örat. Och tar den lilla handen och håller den. Länge och till tidens rand och ände. I evigheters evighet. Och idag fyller Flora 2 år och hennes fem systrar skulle ta ner månen för henne. Och gå igenom eld och bestiga de högsta utav berg.

Grattis älskade barn!

Och tack. Å det innerligaste.
                                







Du skrattande knyte med solblekt hår,  hur fick jag dig i min famn… (Dikt av Erik Lindorm)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart vackert & rörande <3
Stort **GRATTIS** till sötaste 2-åringen/Puss & Kram "tant" Annmi

Hemkära Hanna sa...

Så vackert!
Man är alltid tacksam för sina barn men det blir på ett annat sätt när man varit alldeles för nära att förlora en.
Jag önskar Flora och hennes familj en alldeles underbar tvåårsdag!

Siw sa...

Åh, vad jag tycker mycket om din blogg och dina underbara bilder <3

Anonym sa...

Stort GRATTIS till världen sötaste Flora. Vacker kärleksförklaring till sitt barn och underbara bilder.

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tusen tack för rara och fina kommentarer!!! Gulliga ni är!

Kraam
Petronella

LantlivsAnette sa...

Stort Grattis till sötaste lilla Flora !! Kraaam Anette

Änglarna finns sa...

Åhh vännen, ännu ett fantastiskt inlägg!!
Börjar med att Gratta i efterskott! Sen hoppas jag att lilla damen kryar på sig!!
Ha nu en fortsatt mysig dag!!
Kram Annika

Solglittret sa...

Underbart vackert skrivet vännen....och jag kan skriva under på varenda bokstav att så känns det att älska sina barn!!

Tack för vackra rader och ett litet försenat grattis till söta raringen :)

Kram Lollo

Familjeniguildford sa...

Det är en väldans söt korv ni har!!! Jag läser alltid om Prinsessorna - Så fint!