Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

måndag 16 september 2013

Jag försöker...

Godkväll!


Jag försöker. 

Jag försöker att inte tänka på växande tvättberg och gigantiska strykhögar. Jag försöker att inte tänka på vad som fattas i tomma skafferier och ekande kylskåp och milslånga handlingslistor. Jag försöker att inte tänka på hånflinande dammråttor som lurar i hörnen. På alla vingliga klädhögar som ska in i knökfulla garderober och in i för små och trånga skåp. På gympapåsar och matsäckar. På matsedlar. På krånglande diskmaskiner. På räkningsbuntar. På bilen som börjar låta konstigt. På den där gigantiska whiteboardtavlan man har.
 Hela tiden. I tanken.

Jag försöker att inte tänka på kommande möten hit och dit. På allt som borde göras i trädgården innan snön faller. På nödvändigt garageröj. På allt som måste målas innan det blir för kallt. På alla möjliga och omöjliga projekt som trängs i huvudet.

Jag försöker att inte tänka. På något alls.

Att bara vara. Här och nu.

Nu och här.

Här bakom en liten Floriskorv.

Som sover.


Kram




10 kommentarer:

Anonym sa...

Att bara vara här 6 nu låter perfekt ...
/Kram

Vardag och flärd sa...

Det är inte lätt att inte tänka på alla måsten men på något sätt brukar det ordna sig till slut. Och om några år undrar man varför man tänkte så mycket på städ och trädgårdsröj, det blev bra ändå, bara barnen har det bra.
Ha det fint och innan du hinner blinka är flickorna stora och du längtar tillbaka till småbarnstiden!
Kramar Eva

Helenas enkla vardag sa...

Det är något vi alla skulle behöva lära oss, men det är inte lätt, men du reflekterade ändå över det, bara det är långt gånget.
Kram Helena

Hemkära Hanna sa...

Så mysigt! Och svårt! Det är allt bra att ta sig själv i kragen ibland och lyfta tillbaka sig till nuet.

Anonym sa...

Vet att det inte är lätt. Men tänk om man kunde.......
Sköt om dig
Kram
AC

Anonym sa...

Fortsätt så. Då gör du mest nytta. Finns till för din lilla F-korv och...vad heter den där gulliga vita saken? Börja det på F? Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Petronella !
Visst kan det vara en prövning i livet.
Att ha alla måsten.
Oftast kommer allt som en klump.
Men som sagt om man ändå kan ta en dag i sänder....
Och det andra är du ju inte ensam om dessa växande tvättnorgar,damrottor mm...
Ta väl hand dom dig !!!
Man vill ibland så mycket,tiden som inte räcker till.....

Ta väl hand dom dig ! Kram

Ekenäsliv sa...

Verkligen en svår nöt att knäcka... Varför är man så där?? Känner ju såååå väl igen det.
Nu MÅSTE jag iaf soooova:)
Kraaaaaaam Anna

till-vidas-ara sa...

känns som om du var i mina tankar idag. så himelens skönt att se det på pränt hos någon fin som du! alla dessa måsten, som ständigt river i en. jag har förklarat mig förkyld idag och läser bok under dubbla filtar..
här och nu

många kramar Lycke

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hejsan.
Åh så längesedan nu. det är så kul att läsa allt du skriver:)
Visst är det så, det är så mycket som snurrar i huvudet ibland så man blir precis tokig, glömsk och knäpp. Vet precis hur du känner! Jag är inne i en sådan där vimsig period just nu, känns som man skulle behöva lita semester snart :)
Kram Jennie