Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

torsdag 6 december 2012

Gammal och glömsk...


Godmorgon!

Nej, här gäller det att bli en ängel igen...

Den här hösten har varit rena rama katastrofen vad gäller att komma ihåg saker och ting. Läkartider, tandläkartider, BVC-tider och ett föräldramöte har missats och glömts bort. Lägg märke till singularis och pluralis. Där det är pluralis är det minst två alltså. 

Fruktansvärt och förfärligt. Har alltid haft värsta kollen och aldrig missat något, men nu vet jag inte vad som har hänt. Det ramlar ju in saker hela tiden och olika tider som ska passas. Oftast så skriver jag upp detta på direkten i almanackan. Det är de där andra tiderna, som jag inte skriver upp direkt utan tänker att det gör jag sen, ska bara göra det först... Såklart så försvinner det ur hjärnan då, som ju ibland känns helt fullproppad av utvecklingssamtal, träningstider för fotboll, innebandy, tennis, Högby Alpina-tider, fioltider, orkestertider, körtider, Miniorertider och minimalertider, förädramöten, kalastider, lektider, hämtningpådagistider, kommaihågmatsäckstider, vilkadagardehargympatider, läxtider, konserttider, uppvisningstider, tävlingstider, matchtider, besiktabilentider, busstider, närbarnenslutariskolantider o s v. 

I all oändlighet och evighet.

Alla tiderna poffar och trängs liksom däruppe och så ligger den där viktiga tiden, som man bara måste komma ihåg, och skvalpar i bakvattnet, flyter upp lite då och då, och jag tänker, javisst ja, måste ju komma ihåg att Flora ska vägas på tisdag kl 09.15. Sedan bara tjoff, så försvinner det igen. Lika snabbt som det dök upp. Snabbare än att jag hinner att leta på en penna och skriva upp det. Lika ofta sätter jag upp den viktiga lappen på kylskåpet. Problemet är bara att jag glömmer bort att titta där. Kanske för att det sitter 72 viktiga lappar där. Som kan vara bra att ha. Som kan vara bra att komma ihåg.

Har beställt en planeringskalender till nästa år, så här ska minsann lovas bot och bättring. En kalender där i alla fall fem barn får plats. Sex små monster verkar väl för otroligt att någon skulle ha. Får väl försöka klämma in två barn på en ruta...

Antingen måste fröken H helt enkelt ta och kamma sig, rycka upp sig, skärpa till sig, snäppa upp sig ett par snäpp och verkligen koncentrera sig att KOMMA IHÅG eller framför allt att SKRIVA UPP.

Eller också är det helt enkelt så fröken H har blivit gammal och glömsk.

Glömmer ju bort att jag glömt bort.

Om ni förstår vad jag menar.


Kram




17 kommentarer:

Oana sa...

Du är underbar,Pella!!! Du skriver så otroligt fint!!!!!
Tack för samtalet igår, jag mådde bätre efter jag hade pratat med dig. Tack för det
Ha en bra dag och kanske vi kan träffas hela gänget före Jul.Det skulle vara roligt
Kram, Oana

Anonym sa...

Du är ung ännu,men tycker detta år går till historia så jag ska skriva en rejäl sida om detta år i nya almanacka. Kramar på er

Queen of Kammebornia sa...

Eller så har du viktigare saker att tänka på, här och nu, hemma och med familjen liksom. Så försöker jag tänka, som drabbas av samma glömska... Kram!

hemma hos lilla mej sa...

Ja att glömma saker är du inte ensam om .Ja det tror jag vi alla gör .Underbar ängel.Vart hittar jag dom?Ha en skön torsdag underbara du .Bamsekramar Rita ♥

Teresa sa...

Har "fröken H" glömt att hon är gift så hon faktiskt är Fru H ;) Vet du, jag har hört talas om sådana där mobiltelefoner som har liksom en inbyggd kalender som plingar tlll och påminner en om saker - jo, det är sant!

Puss och förlåt om jag driver med dig ;)

PS. Nästa vecka ska vi ses du och jag, OM jag får plats i din kalender.

Prinsessorna på Bellevue sa...

Rita!
Köpte den på Lövparkens Trädgård för något år sedan. Har inte sett någon sådan just nu...

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Teresa!
Jamen, typ... Hahaha! Men allvarligt talat kanske det är dags för en mobil nu, faktiskt så kommer det en nerdimpande här om en sisådär tre veckor till mig! Chockad va!!!! Vad gäller det där andra, så börjar jag faktiskt bli lite orolig... De ringde från dagis och undrade om något hänt, och kom ju på att Felicia skulle ha hämtas kl 11 idag och inte 13.30... Va! Va! Va! Har aldrig hänt liksom. Passade ju perfekt idag men anledning av dagens rubrik!

Skämsstruten på, jag dööör! Måste ju bara vara den värsta i hela universum, eller också så börjar jag bli dement på riktigt!

Ja, vi måste ses!

Kraam

Anonym sa...

Mysig intresssant läsning!!

Glömska ja..det kommer och går tycker jag, särskilt när barnen var små.

Kanske har naturen ordnat det så vist att det faktiskt är meningen att man ska fokusera på sin små barn istället för annat som INTE är lika viktigt ;)

Önskar dig en finfin dag vännen
Ann-Louisekram♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja du är inte ensam, det glöms lite överallt tror jag. Nu har ju du väldigt många och hålla reda på, så den där kalendern låter bra.
Jag kör med post-it lappar, det sitter det lite överallt.
Kramar
AnnaMaria

Browneyedgirl sa...

Skrattar lite smått då jag känner igen min själv så otroligt =) Nej inte är vi gamla och glömsa, tok heller *hihi* Vi har bara lite mycket just nu. Jag kunde skriva upp saker med, men det värsta är att jag glömmer att jag skrivit upp det med *haha* Kramen <3

TIDSOPTIMISTEN sa...

Ha ha jag har heller inget utrymme kvar i hjärnan för att komma ihåg saker, utan min filofax skulle jag inte ens komma ihåg att gå på toaletten & kissa. Dessutom har jag eller hade jag två barn att ha koll på (har fortfarande lite koll på 18-åringen som bor kvar hemma men det börjar avta) Du måste bara skaffa en kalender du som har sex små söta troll som du ska koll på. Jag funderar på att radera ut pannkaksreceptet ur hjärnan för det kan jag utantill så kanske jag får plats med nåt nytt ;)

Kram Ullis

Anonym sa...

Ha ha känner igen mig. Lätt att glömma och tro att man ska komma ihåg. Köpte en kalender, men glömde att titta i den....
Tur du kommer ihåg bloggen så vi får läsa om dina upptåg :)
Kram
AC

Eddie och barnen på Bristol Academy sa...

Oj vad skönt att höra att man inte är ensam om att glömma! Jag har bara 3 barn men det känns som jag missar allt ändå...Kram Anna

Prinsessorna på Bellevue sa...

VAD GULLIGA NI ÄR ALLIHOPA! TÄNK ATT DET FINNS FLER DÄRUTE SOM ÄR LITE GLÖMSKA....

HA EN FIN KVÄLL, NU BLIR DET "HISTORIEÄTARNA"!

STOOR KRAAAM
PETRONELLA

Teresa sa...

Åh herregud! Vilken sensation med mobil, men vad skönt att slippa skriva till N om promenader och annat ;)

Hör av mig i helgen, men tisdag eller onsdag fm kan jag.

Kram

Prinsessorna på Bellevue sa...

Teresa!
Jag veeeet! Det är liksom årets SENSATION! Äh, han har nog tyckt det varit lite mysigt att få lite kramar skickade till sig, då och då...
Gör så, mig passar vilket som!

Kraam

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack Oana!
Ja, det skulle vara mysigt! Får se om vi kan pricka in något!

Kraam