Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

lördag 22 november 2014

Julstämning i leriga november...

Godkväll!

Äntligen premiärguidat och fick med mig två små hjälpredor...

Jag har väntat länge. Och jag har förberett mig. Och jag har med sömniga ögon och gäspiga armar försökt att läsa någon minut varje kväll innan jag somnat. Om herrgårdar som brunnit ner och om mangårdsbyggnaden som revs och om Strömholms kanal som flyttades. Om Malla Löwenhielm och hennes gamla brev och om julklappar och julevangelium och slädfärder och oändliga fester och måltider och julgranar och julbocken och om släkten och traditioner och ljusstöpning och julruskor och julbad och julottor och halmfigurer. Och vi har eldat i kakelugnen och i vedspisen och tänt ljus och marschaller och bjudit på glögg och pepparkakor. Och berättat om julbak och julstök och julgotter.

Och den där innerliga. Den där fina.

Julstämningen har liksom infunnit sig.

Trots att det fortfarande är leriga november.

Och detta.

Är bara för själen.

Och gör så gott.


Lördagskram

Västanfors herrgårdsflygel...

Inga kommentarer: