Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

måndag 25 augusti 2014

Och mamman hade längtat efter dem...

Godkväll!

Ungefär så här trött är mamman idag.
Lika trött som Fanny var en dag för länge, länge sedan...

Jodå. Kändes som igår. Som om hon aldrig varit borta. En enda dag.

Pärmarna stod kvar. På samma ställe. Och väntade.

Mamman i pärmvärlden. Och grunnade. På mycket. På allt.

Byxor som stretade i midjan. Mamman hade tydligen ätit för många bullar eller nåt. Men många kramar och snälla ord. Och mamman hade längtat. Efter dem.

Och världen utanför. Låg där. 

Och mamman tittade ut.

Från pärmvärlden.

Och grunnade.

På mycket.

På allt.


Kram

2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Jag anar ändå ett vemod... Kan det vara så?
Jag lovar dig, att även om jag inte har ett så litet barn längre så skulle jag köpa din bok. Eller böcker.
För en dag kanske man får barnbarn...
Eller så är det en bok för stora flickor, såsom mig.
Då köper jag den med.
Ibland tror jag vi drömmer lite både du och jag. Om något annat, något annat än pärm- och skärmvärlden...
Varma kramar Anna

Prinsessorna på Bellevue sa...

Så kan det vara. Eller så är det. Absolut. Kära Anna, vad du är rar. Ja, tänk om man kunde Sagor. Berättelser. Visst är jag en drömmare. Som drömmer. Om något annat.

Varmaste kramarna tillbaka!
Petronella