Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

onsdag 2 oktober 2013

Barfotadans på popcorn och när man vet hur en slipsten skall dras...

God eftermiddag!


Jag säger till Lillflisan att jag har längtat supermycket efter henne när hon är på dagis och hon förklarar att hennes hjärta dunkar av längtan efter sin mamma hela dagisdagarna. Och så skrattar hon. Och ger mamman en varm kram. Och vet att mamman blir Flisanlycklig och nöjd.

På dagarna hänger jag tvätt så mycket jag orkar, mellan lönnarna och på torkvindan. Även om jag numera är en lycklig ägare till en torktumlare. Men vi har oktober nu. Och solen skiner på dagarna och ljumma oktobervindar torkar allt på ett litet kick.

Har också varit och hämtat glas till de inre pardörrarna på glasverandan. Kan knappt bärga mig. Har väntat i så många år.

Annars så kör vi lite disco idag. Så här på sena tisdagseftermiddagen. Floriskorvens yviga discohår yr runt henne när hon snurrar själaglatt omkring och klappar händerna. 

Och dansar saligt barfota på alla popcorn överallt.

Kram


8 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi såå underbart <3
Att få dansa saligt barfota på alla popcorn/Kraaaaaam

vitadrömmarobusigabarn sa...

Underbart!!!!!
Ha en jättefin kväll!!!
Kramar

Anonym sa...

Det finns inget som går upp mot tisdagsdisco. Kram

frk. Frida Fortissima sa...

Å! Jag vill också hänga tvätt i höstsolen! Undrar om grannarna skulle tycka illa vara om jag satte upp ett klädstreck på innergården?
Kramar!

Unknown sa...

Hej och hå vad tiden flyger iväg, hinner inte med alla mina fina favvisbloggar!
Men gud vad skönt det är när man väl tar sig tid att kika in här, man får ett lyckorus i hjärtat av dina ord, myser halvt ihjäl mig av det du skriver och beskriver om din vardag och älskade ungar =)

Kram och natti

Helenas enkla vardag sa...

Vad härligt med disco på eftermiddagen. Hoppas solen skiner i morgon också, då ska här hängas tvätt ute också.
kram helena

Anonym sa...

Vad fint du skriver om dina barn!

Annas röda stol sa...

Så fint porslin!!! Visst vill man hänga ut tvätten så länge det går :) Disco en onsdag är alltid rätt, ja en torsdag oxååååå. Kram Anna