Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

torsdag 18 juli 2013

- Det kan du skriva upp, mamma...

Sen blev lilla Fislisan så här fin...

Ett fatalt misstag att sova med en fiskbensfläta i två nätter i följd och på raken och sedan sol och bad en hel dag i kloriga simhallen på det. Som grädde på moset liksom. Som toppen på isberget.
Som strösslet och toppingen.

En sladdrig och hård slafsa som hängde på ryggen och helt omöjligt och ogenomförbart att reda ut. Tog sin lilla tid och efter att först trott att vi förmodligen skulle få göra en snygg och stilig page istället, så redde det ut sig till sist. I dubbel bemärkelse.

Efter typ sjutton balsamflaskor. Och en burk inpackning.

När mamman till slut frågade sin lilla älskade Flisa om det var skönt nu när det var klart, så svarade hon frankt och käckt.

Och en smula klämmigt:

- Det kan du skriva upp, mamma. Det kan du skriva upp.


Kram


8 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Du har mycket hår att hålla ordning på du! Mycket och vackert hår!

Gabriella sa...

Haha ja vilken fena på orden;) Det där med håret känner jag igen, och min mamma skulle nicka igenkännande efter att ha blivit galen på att reda ut mitt hår när jag var liten. Hon ville nog slita sitt eget hår i frustration under tiden, men tillslut gick allt väl=)
Kram

vitadrömmarobusigabarn sa...

Ljuvligt och titta in här hos dig
och all inspiration och vackra hus!
sitter och ler när jag läser om håret och vilken roligt kommentar!
Min lilla Maja vill nästan aldrig sätta upp håret och nästan inte kamma sig alls!!!
Ha en jättefin fredag och trevlig helg
sommarkramar Tina!!!!

Blommiga Rutan sa...

Men oj så fint det blev till slut!
Rolig kommentar av lilla söta tjejen.

Härlig fortsättning på sommaren

Kram Anncathrine

Anonym sa...

Jag skrattar fortfarande efter den härliga kommentaren. Kram

Äventyret framtiden sa...

Så vacker frisyren är!:) Ungflicksljuv.
Fin blogg du har också!

kram

Anonym sa...

Såååå fin lilla Fislisan blev ...
Skojsig kommentar hihi

//Kramar Annmi

till-vidas-ara sa...

:))) rara rara barn!

kramar Lycke