Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

tisdag 20 november 2012

- Får jag lov, fröken Flora?

Godkväll!


Vareviga dag, utan undantag, frågar mamman sin lilla Floriskorv:
 - Får jag lov, fröken Flora?
Korven viftar och sprattlar och visar med ögonen att det vill hon visst det och mamman lyfter upp henne och sedan dansar de tryckare, kind mot kind, och mamman snusar korven i nacken och säger: 
- Mmmm, och korven skrattar och gurglar och biter mamman i näsan. 

Ibland kör de disco och hoppar runt tillsammans på vardagsrumsgolvet och Floriskorven skrattar så hon kiknar och vevar med benen.

Fast oftast dansar de kramdans framför den stora guldspegeln, som står på kakelugnshyllan, och korven tittar alltid lika förvånat och häpet, på sin mamma och och sedan på spegeln igen och tycker det är förunderligt och märkvärdigt att det plötsligen, vips är två mammor. Sedan säger mamman: - Mmmm, och pussar korven på pannan och stryker bort ostyriga och bråkiga strån.

När pappan kommer hem, får sig Floriskorven en svängom till.

Alltid. Vareviga dag. Utan undantag.

- Får jag lov, fröken Flora?


Kram

18 kommentarer:

Anonym sa...

Åh....så gulligt!
Höjden av lycka!
Puss från mig med till Floriskorven ;)
Ann-Louisekram

Unknown sa...

Ååååh va goa ni är!! Vi brukar oxå dansa, Inez och jag, kind emot kind, och jag pussar henne HÅÅÅRT!! Mmmmmmm va gott det är med gosekind =))

Du förresten, sover Flora bra på nätterna, och tar hon napp? Jag har det liiite småjobbigt..

Kram på er!
Catta

Unknown sa...

Så underbart <3
Ni verkar vara en så mysig och varm familj med massor av kärlek till varandra.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ann-Louise!
Ja, då känner man sig verkligen levande och närvarande och i nuet, i en dans med sin lilla Floriskorv!

Pussen levererad!

Kram
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Catta!
Ja, visst är det mysigt... Förstår att du tar dig en svängom med gobiten Inez och pussar henne så hårt man bara törs.....

Flora har napp, som hon älskar, men det stora problemet vi har är att hon inte har fäst sig till något speciellt gosedjur, vilket alla de andra tjejerna har gjort. Hon vill absolut inte sova i sin säng och det är en parodi varje kväll... hahaha! Vi smyger, smyger in på tå och lägger henne försiktigt, försiktigt och nästan varje gång vaknar hon med ett ryck och blir jätteledsen. Hon vill sova nära, nära och då sover hon hur bra som helst och väldigt länge. Alla de andra har somnat själva och kramat sina gosedjur, men Florisen är så känslig och vill helst, fortfarande sova som en liten korv, tätt intill. Jag ammar henne på nätterna, någon/några gånger och sedan på morgonkulan får hon ersättning och gröt. Ibland kan vi bara lägga in henne, fast hon måste först ha somnat i vår famn, och så kan hon sova sex timmar i sin säng, så det är lite olika. Hon får den närhet hon behöver, så hon känner sig lugn och trygg, men en liten bökerska, det är hon... hahaha! Men så go, tar man henne i famnen så klamrar hon fast sig som en liten apa och somnar sött. Vi har provat att linda in henne i en fleecefilt när hon somnar i famnen, för att temp.skillnaden inte ska bli så stor, när hon läggs i den lite kalla sängen. Men det spelar ingen roll, för det mesta... Lilla kråkan!

Allt går i vågor och nu är det så här...

Stoor kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Gulliga Ing- Britt!
Du är så snäll! Vi är bara som vilken familj som helst, det är bara att jag skriver om det lilla, som alla gör varje dag!

Kraam på dig!
Petronella

Hemkära Hanna sa...

Så mysigt med en liten korv som kiknar av en dans.

madelein - sexbarnsmamma sa...

Lilla söta trollungen, hon är bedårande :-)

Fröken Gredelin sa...

Åh vilken underbart söt liten Flora ni har!! Fantastiskt! Jag k an nästan se framför mig hur ni dansar kind mot kind:) Innan jag fick barn var jag ärligt talat inte speciellt intresserad av bebisar alls, hade knappt hållt i nån. Så jag tänkte nog under graviditeten att jag skulle tycka det var roligare när han blev äldre.

Men så fort han kom så var han ju MIN! Det var en så omedelbar kärlek och en sådan glädje att få ha en bebis i famnen! Han är naturligtvis värdefullast av alla för mig nu också, men just den känslan att ha en bebis var så fantastisk! Det kommer jag alltid minnas!

dianasdrömmar sa...

Kärlek och hur söt är hon inte kram Diana

fridasofias sa...

WOW! Vilket hus, vilka fantastiska småprinsessor och vilken härlig blogg du har!

Mittgodastefinaste sa...

Jag dansade också alltid tryckare med mina flickor när de var bebisar! Så mysigt att nosa bebislukt, jag måste nog ta mig en svängom med min systers lilla tuss!

Kram Jenny

Syster Elin sa...

Låter härligt. Här här det också disco var och varannan kväll! Så kan man alltid passa på att knycka några kramar...

Tidevarf sa...

Hej,
Kikar in här igen och ni verkar ha det så härligt i er familj. Barns kärlek och kärleken till barn är underbar.

Ha det fint.
Anneli

årstidens bästa sa...

Underbart.....

Den låten är fantastiskt.
Kram
Linda

Queen of Kammebornia sa...

Underbart!!! Jag dansade också mycket med mina små, när de var små :) Nu också ibland faktiskt, men det blir lite annorlunda. Kram!

mitt liv som jag sa...

Men så härligt, underbart helt enkelt!
Ha det gott! Kram Jennifer

Nina sa...

Antar att hon kommer i sin tid också fråga från sina barn - Får jag lov? Det är sådana saker som etsas i minnen och följer med i hjärtat - resten av livet!

Vilken fin mamma du är!