Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

söndag 30 juni 2013

Antar att det är därför inte mamman drar på festival...

Godkväll!


Nu har vi äntligen fått hem vår älskade lortfestivalunge som lagt sig till med en hes Bonnie Tyler-röst och vi har fått höra alla lervällinghistorier och sett alla foton i mobilen och hört om vilka artister som glänste och vilka som var bäst och vilka som var coolast och om bortkastade och trasiga lerinbakade Converse och om svinkalla blöta tält där man tror att man ska frysa ihjäl sig fast man satt på sig alla kläder man har och om snuskiga översvämmade Bajamajor och ingen ordentlig mat och knappt någon sömn och om olika camps och ravefester och oändliga bilköer och om motbjudande och stinkande hållaförnäsanlukter.

Dock alldeles festivalunderbart och Bråvallafantastiskt. Tycker vår euforiska 18-åring som langade in ett berg på glasveranden med leriga väskor, kassar, skor, gitarr, kudde, sovsäck, liggunderlag, lerstövlar och färggranna plastkassar med chips och annat smått och gott. Nu på söndagsförmiddagen. Den sista dagen i juni.

Mamman, som tänker lite annorlunda, skulle ha otroligt svårt för att äta enformiga vetetuben med räkost och juice fyra dagar på raken och hon är lite mer bekväm av sig och vill liksom ha det lite ombonat och hon är då rakt inte någon tältmänniska och hon avskyr starkt att frysa och vara lerig upp till armhålorna och bo på en soptipp.
Därmed basta liksom.

Fast det där andra.

Att klappa händerna och vara lycklig och dansa och sjunga med.
Till Macklemore kanske.

Skulle vara helt okej.


Kram


15 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Härligt !! Nu skulle jag nog avlida om det bar iväg på festival i många dagar ;)) Men när jag var ung så var det full rulle, då brydde man sig inte...då var det bara kul :) Så jag förstår att dotter er haft det s...kul. Ha det gott. Kram Anna

Stina sa...

Hahaha....jag fick hem en son som såg likadan ut. Allt var lerigt och hans converse hade också hamnat i en soptunna. Han hade en snygg bondbränna också :)

Kram Stina

Home2tiny sa...

Gärna festival, men aldrig i livet att tälta....Nä där har jag blivit för bekväm, vill lägga mig i en varm, torr säng o inte i ett blött, trångt tält, kan det vara åldern???? Kan bara tänka mig hur roligt dottern har haft det. Kramisar Tina

Browneyedgirl sa...

Jag har blivit för bekväm för det med =) Jag vill sova i en gosig säng, och äta god mat *skrattar* Oj, jag har blivit vuxen tror jag *hihi* Men så är det =)
Kram och njut av dagen fina <3

Annelie sa...

Jag håller med det andra skulle nog vara roligt men är också alldeles för bekväm..
Det är nog därför jag aldrig varit på festival.
Kram Annelie

Anonym sa...

Ungdomens tider alldeles underbart :)
Innan allt skulle vara så ordentligt liksom :) Kram../Lena

vitadrömmarobusigabarn sa...

Ha en jättefin dag
Kramar Tina!

Eddie och barnen på Bristol Academy sa...

Förstår gör man dårakt inte att nån vill utsätta sig för ett festival liv! :) Men är barnen lyckliga så är man ju det själv också :) Skönt att hon är hemma hos er igen! Anna

Villa Frejas bokblogg sa...

Bajamajor och lervälling tackar jag nej till. Men tälta är ganska okej trots allt ;) Kram.

Hemkära Hanna sa...

Det finns helt enkelt en tid för allt och när den tiden tar slut blir det tid för annat istället.

Mittgodastefinaste sa...

Men då dansar vi bara lite och klappar händerna! Jag gör lite det nu faktiskt, älsklingslåt på radion!

Massvis av kramar till dig!

//Jenny

Anonym sa...

Det kommer tillfällen då man känner att tiden sprungit iväg och att ungdomen lämnades kvar på någon leråker. Allt har sin tid. Att leva också. Sa någon känd skald. Nu är man så glad för sina barns skull när de bubblar över om allt häftigt de upplevt. Framför allt är man tacksam i smyg för att de kommit hem helskinnade. De finaste man har. Äger dem gör man tyvärr inte. Men jag är alltid lycklig över att ha fått äran att lära känna dem. Se dem från dag ett.
Oj med konserter jag upplevt. Ibland var jag nästan döv på öronen (var annars?) när jag kom hem på natten.

Prinsessorna på Bellevue sa...

Där slog du huvudet på spiken, Bosse! Man är så fruktansvärt glad att ungen kom hem helskinnad, så vad gör väl ett lerberg på glasverandan... Man oroar sig i smyg och blir himla lättad när allt gått bra! Ja, allt har sin tid. Nu är det leråkrar och om några år är det hotell... :) Nej, man äger ju inte sina barn. Man har dem till låns! Och man är tacksam och ödjmuk och himla glad när de kommer hem igen, som sagt var... :)

Kraam
Petronella

VisaLiza sa...

Tror att bekvämligheten kommer med åldern. Sådant som jag utan att blinka inför för tio år sedan känns idag som ett absolut nej. Kanske är det så att lervälling bara uppskattas på rätt sätt när man är tonåring! Kramar Liza

Lena - gott för själen sa...

Alla mina tre har jobbat på festivaler. Främst den äldsta, som har varit ansvarig för olika områden. De tycker det är så himla kul. Med lera och bristande mat och allt.

Kram Lena